SeitenTabs

November 26, 2013

The High Neck






Sweater & Trousers : Zara
Shoes : Topshop
Watch : Fossil
Clutch : Vintage (Mum's closet!!)


A few weeks ago I got this sweater from Zara. It has a ribbed pattern and a slight turtleneck. The rectangular front pockets complete the minimalistic look which is represented by the Zara fall/winter collection 2013. (I'm actually thinking about making an entire post about this years Zara collection, because I like it so much...). Although I wouldn't consider this sweater as cropped, it is not as long as I expected it to be, which is why my high-waisted silky trousers were just perfect for it. The waistband of the trousers is high enough to be covered by the sweater and I really like the clean shilouette created by it.
I wore black tights underneath, not just because it's really cold where I live, but also because I liked the way it looked with my cut-out shoes.


Vor ein paar Wochen habe ich diesen Zara Pullover bekommen. Er ist aus Rippstrick und hat einen angesetzten Rollkragen. Die gerade geschnittenen Taschen vorne ergänzen den minimalistischen Look, der in der diesjährigen Zara Herbst/Winter Kollektion durchgehende vertreten ist. (Vielleicht werde ich der Kollektion einen eigenen Post machen, weil mir die Schnitte so gut gefallen...).
Obwohl ich den Pullover nicht als cropped bezeichnen würde, ist er doch relativ kurz, weshalb meine glänzende Zara high-waisted Hose perfekt dazu passt. Da das Bündchen der Hose direkt mit der Kante des Pullovers zusammentrifft, entsteht eine saubere, gerade Shiloutte.
Darunter trug ich eine schwarze Strumpfhose, nicht nur weil es jetzt so kalt ist, sondern auch weil mir der Übergang zwischen der grauen Hose und den schwarzen Schuhen gefiel.