SeitenTabs

Dezember 01, 2013

Blue Plissée






Sweater : H&M
Jacket : Zara Trf
Skirt : H&M
Bag : FlipFlop (it used to be a bag for shoes)
Shoes : Topshop

This skirt used to be my favorite clothing item in 7th grade. I was almost only wearing skirts and dresses back then, but time changes and I went through some serious style-changing (oh well, the perks of being 14!).
However a few weeks back I "rediscovered" it, although I wear it differently now. I remember always tucking my shirt in when wearing it and pulling it really high up my waist, but since I was quite short it was still very long. Today I prefer to roll the waistband up, so that the skirt is shorter and drape my sweater over it. I also quite enjoy the combination of black and blue lately, which is why I wore my black H&M sweater with it. Concerning my shoes -what can I say I just really like them. I swear I have other shoes! I just don't wear them.

Dieser Rock war mein Lieblingsstück in der 7ten Klasse. Früher habe ich fast nur Röcke und Kleider getragen, aber Zeiten ändern sich ja bekanntlich und auch ich blieb diversen Stilrichtungswechseln nicht verschont (oh ja, die Phasen einer 14jährigen!).
Vor ein paar Wochen hab ich ihn dann "wiederentdeckt", obwohl ich jetzt anders anziehe. Früher habe ich ihn soweit ich mich erinnere immer ganz weit hochgezogen, aber da ich ziemlich klein war, war er immer noch sehr lang. Und habe ich immer -wirklich immer- mein T-Shirt reingesteckt...
Jetzt klappe ich das Bündchen um, damit er kürzer ist, und lasse mein Oberteil einfach dadrüber.
Außerdem mag ich die Kombination von Schwarz und Blau in letzter Zeit sehr gerne, weswegen ich meinen schwarzen H&M Pullover dazu angezogen habe. Was meine Schuhe betrifft -nunja was soll ich sagen, ich mag sie einfach sehr. Ist ja nicht so, als ob ich keine anderen hätte, ich trage sie nur nicht!