SeitenTabs

Dezember 19, 2013

Rive Gauche




Coat : Zara
Shirt : Cos
Jeans : H&M
Bag : Abro
Watch : Fossil
Bracelet : Thomas Sabo
Shoes : Superga
This post has been featured on Teen Vogue Fashion Click.

ENG: Ever since I had my first french lesson I felt like France was my adopted home. Loving their culture, language and -of course- fashion, I decided to live there for 3 months, not knowing that this decision would be the beginning of an amazing friendship with a girl, that today I like to refer to as my second sister. Those 3 months not only had a massive influence on my personality but also on my style.
However, a few days ago, whilst looking at older photos, I realized (to my sorrow) that somehow I had gotten of that "french path".
This insight made me decide to leave the general european fashion (as much as I love it) on the side, to get  "back to the roots". I have a feeling that I have kind of forgotten the rules of the french chic, but even if this outfit is just a closing process, I have to say: it feels better than ever.

DEU: Meine Liebe zu Frankreich war für mich in der 8. Klasse die Motivation, für drei Monate in Frankreich zu leben. Unwissend, dass diese Entscheidung der Anfang einer unglaublichen Freundschaft zu einem Mädchen, die ich heute als meine zweite Schwester ansehe, werden würde.
Diese drei Monate in Frankreich, lernten mich nicht nur französisch sprechen, sondern trugen auch erheblich zu meiner Persönlichkeit und meinem Stil bei. Wie auch immer, vor ein paar Tagen, beim durchgucken von alten Fotos, viel mir auf, dass ich von meiner französischen Laufbahn (zu meinem Bedauern!) abgekommen war.
Diese Entdeckung brachte mich zu dem Entschluss, die allgemeine europäische Mode etwas beiseite zu lassen um "zu den Wurzeln" zurück zukehren. Ich habe das Gefühl, einige Regeln des französischen Chics verlernt zu haben, und obwohl dieses Outfit nur eine Annäherung ist, muss ich sagen: es fühlt sich richtiger an denn je.

FR: Dès que j'avais mon premier cours de français, je voyais la France comme mon patrie d'adoption. Car j'adorais leur culture, langue -et bien sur leur mode, je décidais d'y vivre pour trois mois. À ce point-là je ne savais pas encore que cette décision sera le début d'un amitié merveilleux avec une fille que aujourd'hui j'appelle ma seconde soeur. Ces trois mois en France n'avaient pas seulement des influences sur mon caractère, mais aussi sur mon style.
Quelque jours précédentes en regardent des vieux photos j'ai remarqué (à mon grand regret) que je me suis éloigné de mon style français. Après cette connaissance, je me suis décidé de laisser la mode européenne en générale, et essayer de faire "un retour aux sources". Bien que j'ai l'impression d'avoir oublié certaines règles du chic français, et cette tenue est juste une rapprochement: je peut dire que ça m'a manqué beaucoup.